سلامتی آسان با تکنولوژی آریان | Easy health with Arian technology

|

Search
Close this search box.

نظافت تاسیسات با استفاده از بهترین روش ها

شاخص-300x300

نظافت تاسیسات با استفاده از بهترین روش ها

 

یک کارگاه صنعتی و کارخانه تولیدی برای ارائه بالاترین عملکرد و بهترین محصولات، به تجهیزات مناسب نیاز دارد. بنابراین باید به نظافت تاسیسات، کیفیت، سلامت و کارایی آن ها اهمیت داده شود. در غیر این صورت هر دقیقه خرابی تاسیسات میلیون ها تومان هزینه در پی خواهد داشت. اگر ماشین آلات صنعتی بیش از یک ساعت غیرفعال باشند زیان های فاجعه باری به بار خواهد آمد.

توجه به سلامت و عدم فرسودگی تجهیزات برای تمام کارهای تولیدی ضروری است. در صورتی که مدیران روش مناسب انتخاب کنند و اقدامات لازم را در زمان مناسب و به شیوه صحیح انجام دهند از خرابی تاسیسات جلوگیری می شود. بنابراین، در این مقاله چهار روش موثر در تمیز کردن و نگهداری تاسیسات را بیان می کنیم تا از به بار آمدن هزینه های سنگین جلوگیری کرده و راحت تر بتوانید به اهداف خود دست یابید.

روغن کاری منظم

یکی از اولین و مهم ترین اصول حفظ سلامت تاسیسات، روغن کاری است. شما باید بررسی کنید آیا علائم تجمع روغن یا چربی اضافی در اطراف پیستون ها و نیز نشت روغن در نزدیکی مهر و موم ها وجود دارد یا نه؟ توجه به این موارد کمک می کند مشکلات ماشین آلات بزرگ به راحتی تشخیص داده شود. در واقع هر ذره یا آلاینده ای که پیدا کنید نشان می دهد کدام قسمت دچار فرسودگی و خرابی شده است.

برای حفظ سلامت ماشین آلات، روغن کاری منظم را به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری معمول برنامه ریزی کنید. اما دقت داشته باشید روان کننده مناسب انتخاب شود؛ زیرا اجزای مختلف ماشین آلات به روغن و گریس مناسب خود نیاز دارند. انتخاب روغن اشتباه نه تنها فایده ندارد بلکه می تواند آسیب بیشتری به ماشین آلات برساند. برای اینکه بدانید از کدام محصولات برای روغن کاری استفاده کنید، به توصیه ها و دستورالعمل های ارائه شده توسط شرکت سازنده ماشین آلات مراجعه نمایید.

ثبت دقیق اطلاعات مربوط به نظافت تاسیسات

ثبت دقیق اطلاعات در هنگام تمیز کردن و نگهداری تجهیزات ضروری است. با این کار افراد متوجه می شوند کدام ماشین آلات تعمیر و تمیز شده و کدام یک هنوز بررسی نشده اند. با ثبت دقیق اطلاعات، افراد زمان خود را مدیریت می کنند، از بی نظمی و سهل انگاری در نظافت تجهیزات جلوگیری می شود و در نهایت میزان پیشرفت و بهبود عملکرد بخش نظافت قابل ارزیابی خواهد بود. همچنین ثبت اطلاعات در ردیابی مواردی که نیاز به نظارت مداوم دارند کمک می کند.

تفکیک ابزار تمیزکاری در محیط های صنعتی بزرگ به کمک کد گذاری رنگی

در تولید مواد غذایی، وجود آلودگی ممکن است موجب به خطر افتادن سلامت مصرف کننده شود؛ بنابراین توجه به نظافت تجهیزات در محیط های تولید و بسته بندی مواد غذایی یک امر حیاتی است. اگر از ابزاری که برای نظافت یک منطقه مشخص است به اشتباه در جای دیگری استفاده شود، باکتری ها می توانند به راحتی از سطحی به سطح دیگر منتقل شده و در نهایت سلامت مصرف کننده به خطر بیوفتد. به همین دلیل می توان از روش کد گذاری رنگی برای مدیریت وسایل تمیزکننده استفاده کرد. با کد گذاری رنگی از جابه جا شدن ابزارها جلوگیری می شود. همچنین این روش احتمال آلوده شدن محصولات را به شدت کاهش می دهد.

کد گذاری رنگی یک روش بصری برای سازماندهی و ردیابی ابزارهای تمیزکاری در محیط های بزرگ صنعتی است. طبق این روش یک الگوی کد گذاری شده کامل، از تمامی ابزارهای تمیز کاری و رنگ هر واحد کارخانه ارائه می شود. اگر از این روش برای مدیریت تمیزکاری محیط و تاسیسات استفاده می کنید، لازم است که تمامی افراد و سازمان به این الگو پایبند باشند تا بهترین نتیجه در عملکرد کارخانه حاصل شود.

هرچه سریع تر برنامه خود را سازماندهی کنید

برای بهبود عملکرد خط تولید، تمیز کردن و نگهداری صحیح تجهیزات ضروری است. با اجرای توصیه هایی که در مقاله عنوان شد، می توانید اطمینان حاصل کنید که ماشین آلات بدون مشکل کار می کنند. امروز بهترین زمان برای تنظیم برنامه برای نگهداری، تعمیر و نظافت تاسیسات است؛ پس تا فرصت هست، شروع کنید.

Select your currency
IRT تومان